close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מנמיכים תקרה? הכתבה הזאת בשבילכם

מערכת שורשא שבט, תשפ27/01/2020

הנמכות תקרה בבנייה המודרנית הם דבר שבשגרה. בניגוד לעבר, יותר חללים נבנים היום בגובה הולך וגדל – דבר שמאפשר (או מחייב) להנמיך את התקרה

תגיות:
יש מספר טכניקות שיעזרו לכם להשיג את המטרה אך כדי להבטיח בטיחות מרבית ותמורה גבוהה לכספכם, חשוב להבין את העקרונות המנחים בהנמכות של תקרות.

מתי צריך להנמיך תקרה?
הצורך בהנמכת תקרה מתרחש בשני מצבים. הראשון הוא הנמכה לצרכים פרקטיים ואילו השני הוא לצרכים דקורטיביים.
1. הנמכה לצורך פרקטי – מדובר בכל אותם מקרים שכדי להשמיש את החלל למגורים או לעבודה, יש צורך להנמיך את התקרה.
הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בהנמכת תקרה באולמות, בבתים עם תקרות גבוהות במיוחד, הנמכה כדי לשפר את האקוסטיקה או במשרדים ששם חלל העבודה תוכנן
מלכתחילה בגובה רב כדי להעביר תשתיות כמו חשמל, מיזוג וכיוצא בזה מעל התקרה האקוסטית עליה נרחיב מיד.
2. הנמכה לצורך דקורטיבי – כאן כבר מדובר בעניין אחר לחלוטין שבו הצורך להנמיך את התקרה נובע ממניעי עיצוב כאלה ואחרים. זה יכול להיות תקרה צפה או תקרה מעוצבת עם אריחים ולוחות בדוגמאות ומרקמים שונים בשילוב של אלמנטים נוספים כמו תאורה או זכוכית.

איך מנמיכים תקרה?
ישנן מספר טכניקות להנמכות תקרה אם כי יש שתי דרכים שיחד מהוות על פי הערכה כ-90% מכלל הנמכות התקרה בישראל. האחת היא באמצעות גבס והשניה באמצעות אריחים אקוסטיים.

תקרות גבס
על פי אבי מהמרכז לעבודות גבס המתמחים בתקרות גבס, מדובר בעניין נפוץ במיוחד בבתים, דירות, עסקים ואולמות. זוהי טכניקה מאוד יעילה שבה מרכיבים לוחות גבס על גבי תשתית עשויה פאנלים הנקראים בעגה המקצועית ניצבים ומסלולים.
בסיום ההרכבה מורחים את החיבורים של הלוחות בשפכטל ולבסוף צובעים בצבע הרצוי לקבלת מראה אחיד.
הנמכת תקרות בגבס היא עולם שלם וכוללת אינספור עיצובים ואפשרויות. מדובר בפתרון שיכול לשמש הן לצרכים פרקטיים שימושיים, לצורך עיצובי או לשניהם יחד.

מתי נבצע הנמכת תקרה בגבס?
אפשר לחלק את התקנת תקרות הגבס לכמה קבוצות עיקריות:
1. חיפוי תקרות – באמצעות הגבס ניתן לחפות תקרות קיימות. מדובר בפתרון זול, מהיר ולא מלכלך כשכל מה שצריך לעשות הוא להתקין בתקרה הקיימת מסגרת חזקה ועליה את לוחות הגבס. מדובר כאן בהנמכה קטנה אך יחד עם זאת בפתרון גדול ויעיל במיוחד.
2. הנמכות תקרת גבס למזגן – כל מי שהתקין מזגן מיני מרכזי בוודאי מכיר את הנמכת התקרה שמבצעים באמצעות גבס. מדובר באחת העבודות הנפוצות בבתי ישראל.
3. הנמכת אולמות ובתי עסק – אולמות גדולים ובתי עסק מאופיינים בדרך כלל בגגות מאוד גבוהים וכדי להפוך את האולם לחלל פרקטי, יש צורך להנמיך את התקרה בגבס.
4. תקרות צפות – מדובר באחת העבודות הדקורטיביות היפות שאתם יכולים לבצע בסלון או בבית העסק. תקרה צפה יוצרת שכבת תקרה נוספת שצפה מעט לפני התקרה הקיימת כך שנוצר חלל מרהיב בצורות שונות בין התקרות אותו נהוג לאבזר בתאורה נסתרת.

תקרות גבס נחשבות לבטוחות ולגמישות אשר משתלבות היטב עם גופי תאורה וניתן לבצע איתן עיצובים מסוגים שונים.
תקרה אקוסטית

תקרות אקוסטיות נפוצות במיוחד בבתי עסק ומשרדים. התקרה האקוסטית בנויה ממסילות שמורכבות על גבי התקרה והקירות הקיימים ועל המסילות הללו מרכיבים לוחות מרובעים או מלבניים בדוגמאות שונות.

איפה נבצע הנמכת תקרה אקוסטית?
בעיקר במשרדים. מדובר בפתרון אסתטי ופרקטי במיוחד שמאפשר לחלק את חלל החדר או האולם לשני רבדים. האחד הוא אזור העבודה והשני הוא החלל שמעל התקרה האקוסטית שמשמש להסתרת תשתיות שונות כמו תעלות מיזוג, קווי חשמל ותקשורת שכל כך נפוצים בסביבה המשרדית.

הנמכת תקרה ובטיחות
הנמכות תקרה בטוחות כל עוד נעשו על פי התקן ועל ידי בעל מקצוע שמתמחה בכך.
הנמכת תקרה באופן עצמאי אינה מומלצת מפאת סיכונים בטיחותיים שקשורים לטכניקת העבודה ועבודה על פי נהלי בטיחות מתבקשים.

צריכים להנמיך תקרה? לא משנה אם זה גבס או אקוסטי, תמיד כדאי להיוועץ בבעל מקצוע מנוסה, להבטיח שימוש בחומרי גלם עם תו תקן של מכון התקנים ובמקרים המתבקשים על פי החוק, יש צורך גם במהנדס מלווה.

כמה עולה להנמיך תקרה?
בוודאי הבנתם שאין מחיר אחיד לבנייה או הנמכה של תקרה. המחיר שתדרשו לשלם תלוי בהיקף העבודה, סוג ההנמכה (גבס או אקוסטי), האם נדרשים לעבודה מיוחדת כמו תקרה צפה או התקנת תאורה וכיוצא בזה.

בשורה התחתונה, כדי להבטיח מחיר הוגן ושירות טוב, מומלץ להשוות כמה הצעות מחיר של בעלי מקצוע מנוסים.

כפי שמפורט בהרחבה בכתבה על עבודות גבס, אתם עשויים להיות מופתעים לגלות את הפרשי המחירים אך אל תטעו – במצבים רבים הפערים לא קשורים לאיכות וכדי לקבל את ההצעות המשתלמות בהיבט של עלות מול תועלת, חשוב להשוות מחירים שמתייחסים למפרט עבודה זהה ובכלל זה כמות וסוג החומרים, התקן שמשמש לבניית התשתית וכן הלאה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה